Binnen 8 weken topfit voor een Obstacle Race!

Train met uitdagende en opbouwende trainingen! Word sterker, sneller en train met obstakel specifieke oefeningen!

Voel jij je sterk?

Sterk zijn betekent niet alleen dat je grote spieren hebt en zware dingen kunt tillen. Sterk zijn is een keuze die begint binnen in jezelf. De keuze die je maakt om te breken met de torenhoge verwachtingen van je omgeving en de patronen die je jezelf hebt aangeleerd en die je niet verder helpen. Sterk zijn is kiezen voor een leven waarin je je fit en sterk voelt en je de vrijheid voelt om de dingen te doen zoals jij het wil!

Vrij om je eigen passies na te jagen, vrij om je eigen pad te bewandelen, vrij om je eigen idee van succes te definiëren, vrij om je eigen fouten te maken, vrij om jezelf te zijn!

Op het moment dat je eindelijk uitstijgt boven jezelf en jezelf eindelijk boven het oordeel van de wereld plaatst dan zal je een blijvend stempel drukken op de maatschappij waar mensen nog lang aan terug denken, zelfs als jij er niet meer bent.

Ik ben hier om dezelfde redenen als jij. Om een leven te leiden los van angst en om volledig mijn eigen stempel te zetten!

Highlight:
Pieter Bulsink tijdens de Red Bull Neptune Stepshttp://fitcollege.nl/red-bull-neptune-steps-2016/

Locatie: Glasgow Mary Hill Locks
Temperatuur: 6 graden koud water
Datum: 9 april 2016
Klassering: 11e positie

9 hindernissen, 200 elite deelnemers, 420 meter lang, 18 meter hoogteverschil, 1 heat, 1 halve finale én 1 finale.

Spierstijfheid of verkorte spieren? En waarom rekken niet helpt.

Spierstijfheid of verkorte spieren? En waarom rekken niet helpt.

“M’n spieren zijn zo stijf”, “ik ben echt NIET lenig” en “ik moet echt vaker gaan rekken” zijn 3 uitspraken die ik regelmatig hoor. Vaak zijn dit ook de mensen die uren per week besteden aan foamrollen, rekken en band distractions met weinig verbetering in bewegingskwaliteit. Voordat je het probleem oplost zul je moeten begrijpen wat spierstijfheid eigenlijk betekent…Lees meer

Ademhalingstechniek – bespaar energie en win vermogen!

Ademhalingstechniek – bespaar energie en win vermogen!

De ademhalingstechniek die o.a. Christopher Froome gebruikt, maar ook gebruikt wordt door atleten zoals bijvoorbeeld Paula Radcliffe (naast haar prestaties bekend van haar vreemde tik met haar hoofd tijdens het lopen), komt uit het hoofd van Brits voormalig wielrenner Graeme Obree. De excentrieke Schot is vooral bekend geworden door de revolutionaire fietshoudingen die hij ontwikkelde in de jacht op het werelduurrecord. Lees meer

Ademhaling van een wielrenner

Ademhaling van een wielrenner

Een tijdje terug raakte ik tijdens een lekkere kop koffie bij de Mechanieker in gesprek met Tom over Christopher Froome. Het was ons allebei opgevallen dat hij wel heel veel op zijn fietscomputertje kijkt tijdens elke rit. Tom die legde uit dat hij constant bezig is om zijn vermogen te checken en rijd als een professor. Dat leek me een juiste conclusie. Totdat ik iets zag wat ik tot dan toe nog niet had gezien!!!

Lees meer

Naar het blogoverzicht